5. Fusie FOCWA en BOVAG aanstaande

Fusie FOCWA en BOVAG aanstaande

De Ledenraden van FOCWA en BOVAG hebben in de afgelopen dagen unaniem besloten het voornemen tot fusie van de twee brancheorganisaties door te zetten. Daarmee is een belangrijke formele stap gezet op weg naar de definitieve fusie.

De fusie wordt nu aangemeld bij de rechtbank en de Kamer van Koophandel. Als er geen verzet is tegen het voornemen tot fuseren, kunnen beide ledenraden zich daarna definitief over de fusie uitspreken. Als beide ledenraden dan positief besluiten, is de fusie per direct een feit. Naar verwachting zal dat in de eerste helft van 2023 het geval zijn. Een precieze datum is op dit moment nog niet te geven. Intussen wordt intern door FOCWA en BOVAG samen veel werk verzet om de samensmelting zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Peter Brussel, voorzitter FOCWA: "Ik ben heel blij met het vertrouwen dat de Ledenraad van FOCWA in de voorgenomen fusie heeft uitgesproken. Op naar één stem, één sterke belangenbehartiger, met oog voor alle bloedgroepen in onze sector."

Han ten Broeke, algemeen voorzitter BOVAG: "We kunnen nu volle kracht vooruit met de voorbereidingen, zodat de betreffende ondernemers van BOVAG en FOCWA kunnen gaan profiteren van het beste van twee werelden."

------------------------------

Meer informatie: