Driejarige BOVAG-merkcampagne van start

Deze week is de nieuwe BOVAG-commercial in première gegaan. De spot is onderdeel van een nieuwe, driejarige BOVAG-merkcampagne, die net voor de zomer is gestart. Doel is om het BOVAG-merk te versterken, opnieuw te laden en de kracht en volle breedte van het BOVAG-netwerk voor het voetlicht te brengen. BOVAG is aanwezig langs snelwegen, op internet, bij publieksevenementen en, sinds 6 oktober, op tv.

Voor meer dan 90 procent van de BOVAG-leden is het consumentenmerk een van de belangrijkste redenen om lid te zijn van BOVAG. Terecht, want het BOVAG-merk is nog steeds een heel sterk merk. Maar ook een sterk merk heeft onderhoud nodig. Vandaar een nieuwe, driejarige campagne met het motto: DENK VOORUIT. BEGIN BIJ BOVAG.
De campagne bestaat uit drie delen: vergroten logobekendheid, laden van het merk en ledenparticipatie. Om de bekendheid van het BOVAG-logo te vergroten is in de zomer al geadverteerd op reclamemasten en de komende tijd loopt een uitgebreide online campagne. Denk aan Marktplaats, occasionsites, maar ook Autoweek, Autoblog, Motortrader, ANWB en tal van specialistische sites. Het zijn online plekken waar consumenten zich oriënteren op een aankoop, op reparatie of op onderhoud; op die sites is de consument het gevoeligst voor de boodschap van zekerheid en betrouwbaarheid. Er zijn banners voor alle relevante producten en diensten van BOVAG-leden, van auto tot fiets en van onderhoud tot caravan.

Tv-commercial
De nieuwe BOVAG-commercial, bedoeld om het merk te laden en de volle breedte van het BOVAG-netwerk te tonen, wordt sinds 6 oktober uitgezonden op alle belangrijke tv-zenders: NPO 1, 2 en 3, de belangrijke commerciële zenders als RTL en SBS en diverse themakanalen zoals Discovery, Fox en 24Kitchen. Daarnaast loopt een korte versie van de spot op de site van Uitzending Gemist. Resultaat van deze mediadruk moet zijn dat 92% van de doelgroep de commercial tenminste één keer heeft gezien en 74% tenminste drie keer. Gemiddeld zal de doelgroep de spot acht keer gezien hebben eind 2014. De spot loop tot eind 2014 en zal, na evaluatie van de impact, ook in 2015 en 2016 op tv te zien zijn.
De spot van 35 seconden is gefilmd vanuit het perspectief van de consument, de klant van het BOVAG-netwerk van 10.000 ondernemers. Die klant geniet in de spot van zorgeloze mobiliteit op maat. De boodschap daarbij is dat die zorgeloosheid slechts één voorwaarde kent: begin altijd bij een BOVAG-bedrijf. Invulling dus van de BOVAG-slogan: DENK VOORUIT. BEGING BIJ BOVAG.
De spot wordt altijd gevolgd door een zogenoemde “tag-on” van 10 seconden, waarin het BOVAG-netwerk een gezicht krijgt. Er zijn in totaal vier tag-ons met in totaal twaalf echte BOVAG-ondernemers. Elke ondernemer vertegenwoordigt een BOVAG-sector en samen stellen zij het gehele BOVAG-netwerk voor.

BOVAG grootste sportsponsor van Nederland
Het sportsponsoring-programma is het derde onderdeel van de driejarige campagne. Dat programma is bedoeld om leden te helpen meer profijt te halen uit de sponsoreuro’s die ze toch al uitgeven. Ook willen we ze verleiden om bij die sponsoring vaker het BOVAG-merk bij in te zetten én meer samen te werken met BOVAG-collega’s in de buurt. Onderzoek van bureau Markteffect heeft inmiddels uitgewezen dat ruim 80 procent van de BOVAG-ondernemers aan sportsponsoring doet. Daar is een bedrag mee gemoeid van 26,4 miljoen euro. Dat maakt het BOVAG-netwerk tot de grootste sportsponsor van Nederland! Dat kan dus ook een landelijke exposure opleveren die te vergelijken is met die van pakweg de Rabobank. Zonder dat dat extra geld kost. Mits BOVAG-bedrijven ook het BOVAG-merk inzetten bij hun activiteiten. Met pr, slimme voorbeelden, een helpdesk, draaiboeken, een toolkit, kant-en-klare acties en door het benaderen van sportclubs gaat BOVAG leden helpen om meer rendement te halen uit hun reclame-euro’s. Het sportsponsoring-programma is afgetrapt op het congres van de Onafhankelijke Autobedrijven en wordt pal daarna uitgerold over alle BOVAG-leden. Het motto: “BOVAG is sponsor van sporters onderweg!”

Meer informatie over sportsponsoring kunt u hier lezen.

Deze pagina delen