Erik Groen opvolger Hans Bresser bij BOVAG Autodealers

Erik Groen (1965) is de nieuwe branchemanager van BOVAG Autodealers. De baan kwam vacant omdat Hans Bresser binnen BOVAG een nieuwe functie heeft aanvaard. Bresser geeft voortaan leiding aan het team van branchemanagers van BOVAG en daarnaast leidt hij het nieuwe Innovatielab van BOVAG.

De meest recente functie van Erik Groen was die van onafhankelijk voorzitter van Faldon, de dealervereniging van Fiat, Alfa Romeo, Lancia en Jeep. In de jaren daarvoor bekleedde hij diverse managementfuncties in de autoverhuurwereld. Zo was Groen tot voor kort Managing Director Benelux & Board Member Western Region van de Avis Budget Group US. Daarvoor was hij zo’n elf jaar Managing Director The Netherlands bij Avis Europe plc. Hij begon zijn carrière bij KPMG Audit.

Erik Groen: “Het lijkt mij een prachtige uitdaging de BOVAG-organisatie verder te helpen ontwikkelen, zodat we onze leden ook in de toekomst goed kunnen adviseren in een - meer dan ooit - sterk veranderende mobiliteitsbranche.”

Hans Bresser geeft voortaan leiding aan de BOVAG-branchemanagers, die stuk voor stuk de linking pin vormen tussen een afdelingsbestuur en de werkorganisatie van BOVAG in Bunnik. Met zijn jarenlange ervaring als afdelingsmanager en manager buitendienst bij BOVAG Autodealers is hij daar de geknipte persoon voor. Hans is in deze rol ook een belangrijk adviseur van de directie van BOVAG.

Daarnaast is Hans Bresser de voorman van het nieuwe BOVAG Innovatielab, een initiatief waarin BOVAG de ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit, retail en consument in vroeg stadium probeert te signaleren en te vertalen naar ideeën, tips of zelfs business modellen voor het BOVAG-netwerk van 10.000 ondernemers. Hans Bresser: “In het Innovatielab zoeken we ook nadrukkelijk de samenwerking met de BOVAG-dochters en andere partijen – van binnen en buiten de branche – om de klant van de toekomst optimaal te kunnen bedienen. We willen meer dan ooit onze leden meenemen in de snel veranderende wereld. Via het nieuwe Innovatielab hebben we dat nu geborgd in de BOVAG-organisatie.”