George Seitzinger nieuwe bondspenningmeester BOVAG

De ledenraad van BOVAG heeft George Seitzinger (49) per 1 juli 2014 aangesteld als bondspenningmeester. Hij volgt Leo van Beukering op, die na ruim zeven jaar zijn maximale zittingstermijn had bereikt en dus statutair moest aftreden. Van Beukering ontving bij zijn afscheid het bondserelidmaatschap van de vereniging.

George Seitzinger is algemeen directeur van Van Dijk Groep Woerden B.V., een bedrijf dat actief is in trucks, trailers, bedrijfswagens, onderdelen en personenauto’s. Seitzinger is sinds 2009 lid van het bestuur van BOVAG-afdeling Truckbedrijven. Daarnaast was hij afgelopen tijd betrokken bij de heroriëntatie op het BOVAG-merk: vanuit de nieuwe visie gaat BOVAG haar merk opnieuw laden en wordt er de komende jaren geïnvesteerd in nieuwe publiekscampagnes om de band tussen klanten en de leden van de vereniging te versterken. Bij de Volvo Bedrijfswagen Dealer Vereniging is Seitzinger lid van het dagelijks bestuur en voorzitter van de Retailcommissie.

De nieuwe bondspenningmeester is registeraccountant en deed onder meer ervaring op als directeur van MAN Lease, CEO van Volvo Trucks Lithuania UAB en sales manager van Volvo Financial Services. Seitzinger: “Ik kijk er naar uit Leo van Beukering op te volgen. Hij heeft een solide financieel huis neergezet. Ik kijk er ook naar uit om nauw samen te gaan werken met de directie van BOVAG en met de andere leden van het BOVAG Hoofdbestuur. Ik geloof erg in de nieuwe koers van BOVAG en onderschrijf de grote ambities. Toen ik voor deze functie gevraagd werd, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Immers: als je ideeën hebt, moet je niet langs de kant blijven staan, maar meedoen. Dat raad ik ook andere leden aan.”