Platform Mijn Toekomst vertaalt inzichten aftermarket scenario-onderzoek naar praktijk

BOVAG heeft met Mijn Toekomst een nieuw online platform ontwikkeld waarin de trends uit het recente BOVAG-RAI aftermarket scenario-onderzoek worden vertaald naar inzichten en acties voor BOVAG-autobedrijven. Wie de stappen op dit platform doorloopt, kan zelf bepalen welke trends relevant zijn en op welke trends hij of zij zich kan voorbereiden. BOVAG helpt vervolgens ondernemers om concreet aan de slag te gaan met de toekomst van hun bedrijf.

Het nieuwe platform Mijn Toekomst geeft inzicht in trends en ontwikkelingen en in het toekomstperspectief van een onderneming. Via dit online platform kan een ondernemer een stappenplan maken voor de toekomst. Dat kan zo’n ondernemer alleen doen, maar ook samen met een accountmanager van BOVAG of samen met andere BOVAG-leden.

Het is daarmee een hele praktisch vertaalslag van de “Toekomststudie aftermarket richting 2025” waarin BOVAG en RAI trends en veranderkrachten benoemen en scenario’s schetsen voor de after sales. Deze studie uit april 2014 biedt veel inzicht, maar het is voor veel ondernemers lastig om daar in hun bedrijf handen en voeten aan te geven. Het nieuwe platform Mijn Toekomst neemt BOVAG-ondernemers stap voor stap mee. Het resultaat is inzicht in de kansen en bedreigingen binnen het eigen bedrijf en een concreet plan voor de toekomst.

Gebruik van het platform Mijn Toekomst is gratis, maar wel exclusief voor BOVAG-leden. Het is te benaderen via het ledenportaal van BOVAG.

Wie zich eerst wil oriĆ«nteren op het platform, kan deelnemen aan een van de Mijn Toekomst-bijeenkomsten dit najaar. Doel van die bijeenkomsten is om antwoord te geven op de vraag hoe je als ondernemer de acties die je geselecteerd hebt, gaat integreren in je bedrijf. Vragen als “hoe krijg je het team mee, welke partijen heb je vervolgens nodig, welke oplossingen biedt de markt? Ondernemers gaan met elkaar in gesprek hierover.