5. George de Booij nieuwe financieel directeur BOVAG

George de Booij nieuwe financieel directeur BOVAG

Met George de Booij krijgt BOVAG een door de wol geverfde financieel directeur. Daarmee is het driekoppige directieteam van BOVAG weer compleet. Dat bestaat verder uit algemeen directeur Peter Niesink en directeur strategie en innovatie Hans Bresser. De Booij is op 18 september jongstleden door het verenigingsbestuur in zijn nieuwe functie benoemd.

Algemeen voorzitter van BOVAG Han ten Broeke: “George is een ervaren professional die zijn sporen heeft verdiend als bedrijfseconoom en accountant. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe directeur en wens hem veel succes op deze mooie nieuwe post!”

Peter Niesink, algemeen directeur BOVAG: “Wij zien uit naar de samenwerking met George. Hij heeft onder meer verstand van riskmanagement en pensioenproblematiek. Het riskmanagement komt van pas gezien de Bovemij-portefeuille en zijn kennis van het pensioenlandschap is belangrijk vanwege de bijzondere en uitdagende positie van BOVAG in dezen. BOVAG heeft immers enerzijds te maken met pensioenfonds PMT en heeft anderzijds de eigen Cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijven."

Drs. George de Booij RA heeft diverse rollen vervuld bij grote ondernemingen als ABN AMRO en NS. Waaronder directeur Audit bij NS, COO Group Compliance bij ABN AMRO en operationeel CFO bij ABN AMRO Global Services. Daarnaast was hij bestuurder bij het Spoorwegpensioenfonds.

George de Booij treedt tevens toe tot het verenigingsbestuur van BOVAG, waar ook Peter Niesink onderdeel van uitmaakt. Het verenigingsbestuur van BOVAG is een zogenoemde one tier board, waar uitvoerende directieleden en gekozen verenigingsbestuurders gezamenlijk optrekken.

George Booij: “Ik kijk uit naar de start bij BOVAG op 1 november. Een dynamische en actieve club, waarvan het belang ook tijdens de Covid 19 crisis zeer helder en duidelijk is. BOVAG is nu en naar de toekomst de ondersteuner van de mobiliteitsbranche.”

Foto:

george-de-booij.jpg