Jan Paul Kerkhof nieuwe voorzitter BOVAG Tankstations

Jan Paul Kerkhof is vandaag tijdens de jaarvergadering door de leden van BOVAG Tankstations verkozen tot nieuwe voorzitter. De 48-jarige ondernemer volgt Clemens van Hulten op, die na drie jaar voorzitterschap de hamer overdraagt.

De Haagse Jan Paul Kerkhof heeft een tankstation en drie wasstraten. Hij kreeg het ondernemerschap met de paplepel ingegoten, want zijn onderneming is een echt familiebedrijf. Als voorzitter wil hij zich onder andere hard gaan maken voor een eerlijke verdeling van de marges op brandstoffen. Daarnaast zal hij zich bezig gaan houden met alternatieve brandstoffen. Kerkhof: “Het feit is dat pomphouders moeten anticiperen op de toename van alternatieve brandstoffen. Hoe gaan we daarmee om? Daar moeten we over nadenken. Niet wachten tot het laatste moment, maar klaar zijn voor de toekomst.”

Kerkhof is al vijf jaar bestuurslid bij BOVAG Tankstations: “Ik heb veel geleerd van Clemens van Hulten en de kunst van het voorzitterschap bij hem kunnen afkijken. Ik vind dat hij het erg goed gedaan heeft. Er zal dan ook geen radicale omslag in het beleid plaatsvinden. Wij zijn een bestuur door en voor ondernemers en ik zal mijn uiterste best doen om de belangen van alle leden zo goed mogelijk te behartigen. Of je nu een kleine of grote onderneming hebt.”