Jeugdsportfonds nieuwe goed doel Stichting Goed Bezig

De APK-actie van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven, ondergebracht in Stichting Goed Bezig, krijgt een nieuw goed doel: het Jeugdsportfonds. Dat volgt daarmee de Cruijff Foundation op, die de afgelopen drie jaar verbonden was aan Goed Bezig. Deelnemende onafhankelijke autobedrijven doneren van elke apk 50 eurocent aan Goed Bezig, waarvan 25 eurocent ten goede komt aan een MVO-doel. Deze actie loopt gewoon door, maar vanaf 1 november gaat het kwartje naar het Jeugdsportfonds.

Nieuwe mogelijkheden op lokaal niveau
Het Jeugdsportfonds maakt het mogelijk dat kinderen die om financiƫle redenen niet kunnen sporten, toch lid kunnen worden van een sportvereniging. Het Jeugdsportfonds heeft vooral op lokaal en regionaal niveau een groot netwerk in de sport, gemeente en bedrijfsleven: hier kunnen BOVAG-bedrijven van profiteren. Het Jeugdsportfonds heeft veel bekende ambassadeurs, als wielrenster Marianne Vos, oud-schaatser Erben Wennemars en oud-bondscoach Bert van Marwijk, die ook voor BOVAG-bedrijven een rol kunnen spelen.

Hartverwarmend
Carole Thate, directeur Cruijff Foundation, blikt met dankbaarheid terug op de samenwerking met BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in de afgelopen drie jaar. ‘Mede dankzij de betrokkenheid van zoveel BOVAG-bedrijven zijn er 23 Cruijff Courts gerealiseerd en hebben we wekelijks meer dan 10 duizend kinderen, met en zonder handicap, in beweging gebracht. Dat BOVAG-ondernemers ook in deze lastige economische tijd goede doelen ondersteunen, vind ik hartverwarmend.’

Theo Fledderus, BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven: “Wij zijn heel blij met het resultaat dat we voor de Johan Cruijff Foundation hebben geboekt. Het Jeugdsportfonds is een goede opvolger van de Cruijff Foundation: waar kinderen op de Cruijff Courts in aanraking komen met verschillende sporten, biedt het Jeugdsportfonds de mogelijkheid om die sport ook op meer structurele basis te gaan beoefenen. Ik weet zeker dat het Jeugdsportfonds heel goed bij onze uitgangspunten past. En daarnaast past het ook heel goed bij het lokale karakter van sportsponsoringprogramma dat BOVAG aan het opzetten is.”