5. Dorpsgarage Elshof in Eerbeek uitgeroepen tot Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2022

Tijdens het BOVAG-congres voor onafhankelijke autobedrijven is Dorpsgarage Elshof in Eerbeek uitgeroepen tot Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2022. In de finale nam eigenaar Ruben Elshof het met zijn team op tegen Auto Olijnsma uit Gytsjerk en Garage Schel uit Angerlo.

Met Dorpsgarage Elshof is er na twee verkiezingsloze coronajaren eindelijk een opvolger voor Carprof Valentijn in Zaltbommel. Dat bedrijf werd in 2019 verkozen als winnaar van de prestigieuze titel. De verkiezing Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar werd voor de veertiende keer georganiseerd door de BOVAG-afdeling Onafhankelijke Autobedrijven. Een vakjury bestaande uit voorzitter Ferry Smith namens de ANWB, Bertus de Vries van Bovemij, Betsie Brink van OOMT, Remco de Vette van Vibber en Paul de Vries van DCDW kozen eerder dit jaar de drie finalisten uit tien genomineerde autobedrijven. Elshof, Olijnsma en Schel werden verkozen op basis van onder andere klantbeoordelingen, bezoek van mysteryshoppers en een schouwing door Vibber. In aanloop naar de ontknoping van de verkiezing op 28 juni in Nieuwegein kregen de finalisten stuk voor stuk leden van de vakjury op bezoek die hen aan de tand voelden over hun bedrijfsvoering en filosofie.

Open en transparant

Volgens juryvoorzitter Ferry Smith geeft winnaar Elshof de traditionele dorpsgarage een totaal nieuw gezicht: “Dit bedrijf verkoopt geen auto’s, houdt zich alleen bezig met reparatie en onderhoud en laat zien dat je daar een hele goede boterham mee kunt verdienen. De klant is hier écht het middelpunt van de activiteiten en alle marketingmogelijkheden worden op verrassende wijze ten volle benut. Dorpsgarage Elshof is in hoge mate gedigitaliseerd en er wordt echt op cijfers gestuurd, terwijl het management medewerkers op een open en transparante manier bij de bedrijfsvoering betrekt. Elke week ontvangt het team in een persoonlijke app de cijfers en dat zorgt voor een sterke onderlinge verbondenheid. De saamhorigheid is heel groot en de funfactor op de werkvloer is hoog. De filosofie hierachter is dat als je goed bent voor je personeel, zij ook goed zijn voor de klant. Verder is gastheerschap daardoor vanzelfsprekend en in alle facetten van het bedrijf doorgevoerd, zowel op de vestiging als online.”

Download het jurystatement

Download de foto in hoge resolutie (14 MB)