Volgens onderzoek van BOVAG onder zijn leden vertoont de werkgelegenheid in de branche – ondanks de beunhazerij – een lichte stijging.
De Algemene Periodieke Keuring voor personenauto’s, de APK II, lijkt nog voor de start alweer geschrapt te worden. Uiteindelijk wordt besloten de APK II in 1985 van start te gaan.
BOVAG, ANWB, KNMV en RAI pleiten voor een nieuwe categorie-indeling van gemotoriseerde tweewielers, namelijk fiets, snorfiets, bromfiets, lichte motorfiets en motorfiets. Onder andere om het opvoeren van bromfietsen tegen te gaan, en het gat tussen bromfietsen en motorfietsen op te vullen.
De beunhazerij kost de BOVAG-branches jaarlijks zo’n 500 miljoen gulden aan omzet, en dus blijft BOVAG de beunhazerij actief bestrijden.
Uit onderzoek blijkt dat BOVAG een naamsbekendheid van 83% heeft onder Nederlanders ouder dan zestien jaar. Bovendien associëren zij BOVAG met begrippen als “betrouwbaarheid”, “zekerheid” en “veiligheid”.