De zekerheid van BOVAG Garantie

Een auto kopen of laten repareren bij een BOVAG-autobedrijf betekent dat u kunt rekenen op kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarnaast krijgt u de zekerheid van BOVAG Garantie. Wat houdt die garantie precies in en wat zijn de voorwaarden? En wat kunt u doen als er onduidelijkheden tussen u en het autobedrijf ontstaan?

Garantie bij het kopen van een tweedehands auto

Als u een tweedehands auto koopt bij een BOVAG-autobedrijf, vraag dan zeker naar BOVAG Garantie. U heeft recht op garantie als dit bij de aankoop van de auto in het koopcontract wordt overeengekomen.
 

Waarom BOVAG Garantie?

  • Altijd hulp bij klachten
  • De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond
  • Extra zekerheid

BOVAG Garantie houdt in dat uw occasion tot 6 maanden na aankoop kosteloos wordt hersteld als er zich gebreken voordoen die op het moment van de koop niet zichtbaar waren. De garantie dekt zowel de kosten van de onderdelen als de man-uren. Dat geldt alleen voor gebreken die al bestonden op het moment dat u de auto kocht, plus gebreken die tijdens de garantieperiode door normaal gebruik zijn ontstaan. Er is sprake van een gebrek als de norm die de fabrikant of de wetgever stelt, wordt overschreden.

Lees alle Garantievoorwaarden

Een tweedehands auto met BOVAG Garantie koop je op viaBOVAG.nl

Op viaBOVAG.nl bieden BOVAG-leden, betrouwbare nieuwe en tweedehands auto’s aan. Het aanbod occasions is volstrekt transparant, onder meer vanwege de all-in prijs. Koopt u een occasion van viaBOVAG.nl dan krijgt u extra zekerheden. Door de BOVAG Omruilgarantie kunt na aanschaf van een occasion die u vond op viaBOVAG.nl de auto eenmalig binnen twee weken en maximaal 750 kilometers omruilen, om wat voor reden dan ook. Ook rijdt u in elk geval de eerste zes maanden zonder zorgen. Alle occasions op viaBOVAG worden namelijk standaard verkocht mét BOVAG Garantie.


Zoek in het aanbod van tweedehands auto’s

Garantie op reparatie en onderhoud

Moet uw auto gerepareerd worden of is hij toe aan een onderhoudsbeurt? Breng hem dan naar een BOVAG-autobedrijf. Dat levert naast garantie nog meer voordelen op.

  • 1.

    U heeft recht op 6 maanden BOVAG-reparatiegarantie.

  • 2.

    U krijgt passend vervangend vervoer aangeboden tijdens de reparatieperiode. Dit betekent niet dat u altijd recht heeft op een gratis vervangende auto. Het kan ook betekenen dat u tegen gereduceerd tarief een huurauto krijgt, maar ook dat u een leenfiets meekrijgt.

  • 3.

    Onderhoud wordt standaard volgens de fabrieksspecificaties uitgevoerd door professionele monteurs.

  • 4.

    We helpen u graag bij een verschil van mening met uw autobedrijf.

Garantie op het reviseren van onderdelen

Als een groot auto-onderdeel kapot is, hoeft u het niet direct te laten vervangen, u kunt het ook laten reviseren. Dat scheelt geld en is duurzaam. Bij BOVAG zijn tientallen revisiebedrijven aangesloten. Het personeel is deskundig, ze maken gebruik van de modernste apparatuur en u krijgt natuurlijk garantie op de werkzaamheden. Dit is wat u krijgt.

Bekijk de algemene voorwaarden motorrevisie particulier
 

  • Ruilzaken
  • Complete revisie
  • Losse componenten
  • Hulp bij klachten
12 maanden garantie of 2000 draaiuren op ruilzaken (o.a. ruilmotor) uit stationaire installaties en/of in opdracht gereviseerde zaken (motor) uit stationaire installaties.

12 maanden garantie of 2000 draaiuren of 100.000 afgelegde kilometers van compleet gereviseerde motoren van voertuigen.

3 maanden garantie op onderdeel/revisie/losse componenten van een voertuig tot 500 draaiuren of 25.000 afgelegde kilometers.



Gratis onpartijdige hulp bij klachten bij een geschil over uitvoering en uitleg van BOVAG Garantie.
 


Hulp bij klachten

Alle autobedrijven die bij BOVAG aangesloten zijn, zijn verplicht om uw klachten volgens de geldende voorwaarden op te lossen. Gebeurt dat volgens u niet goed genoeg dan kunt u onze hulp inschakelen. Onze medewerkers doen er alles aan om uw klacht of geschil onpartijdig op te lossen. Volgens een reglement dat vooraf aan beide partijen wordt voorgelegd, proberen we een aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dat niet, dan kunt u uw klacht of geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
 
Lees meer over klachten en geschillen 
 
 

Dat bepaalt het autobedrijf. Een bedrijf kan er ook voor kiezen de auto aan te bieden zonder BOVAG Garantie. Je ziet dit veel op internet, dan staat er bijvoorbeeld ‘meeneemprijs’. Wij adviseren altijd om BOVAG Garantie te vragen.

Op viaBOVAG staan alleen maar auto's mét BOVAG Garantie. De prijzen die u daar ziet zijn inclusief BOVAG Garantie.

De garantie wordt door de verkoper gegeven en gaat niet over op een ander BOVAG-lid of BOVAG zelf. Als u een beroep wilt doen op de garantie, kunt u dit verzoek indienen bij de curator die de afwikkeling van het faillissement doet.

Verkeerd gebruik (bijvoorbeeld overbelading) is een grond voor vervallen van de aanspraak op garantie. Daarbij ligt de bewijslast binnen de garantietermijn bij de verkoper. Dat betekent dat hij moet aantonen dat de koper de auto verkeerd heeft gebruikt, waardoor schade is ontstaan.

Nee, als een auto een reguliere onderhoudsbeurt nodig heeft, valt dat niet onder de garantie. Als u echter een auto koopt op viaBOVAG.nl en u kiest daar voor de optie Afleverbeurt, dan mag u ervan uitgaan dat regulier onderhoud het eerste halfjaar (of de eerste 6000 km, wat het eerste komt) niet nodig is, evenmin als nieuwe banden of pakweg een nieuwe distributieriem.